Garantie en klachten

Garantie 

Klimwandshop streeft ernaar enkel artikelen te leveren van een uitstekende kwaliteit. Mocht het onverhoopt gebeuren dat je een beroep dient te doen op de wettelijke garantie of fabrieksgarantie, dan zullen we in overleg tot een geschikte oplossing komen. Een eventuele fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

De wettelijke garantie houdt in dat het product deugdelijk moet zijn. Je moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat je van een product kunt verwachten, hangt af van de volgende zaken: wat wij als verkoper aangeven, wat er in reclame-uitingen is gezegd, het merk, de prijs en of het product nieuw of tweedehands is.

Ik heb een klacht, wat kan ik doen?

Indien je een klacht over de producten van Klimwandshop hebt, dan kun je dit via mail aan ons kenbaar maken. Je ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijk antwoord op je klacht. Wij streven ernaar je bericht zo snel mogelijk te beantwoorden. 

Onder de volgende omstandigheden is een product uitgesloten van garantie:

  • Aantoonbaar ander gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen ten gevolge waarvan beschadigingen zijn ontstaan;
  • Slijtage wat verwacht mag worden gedurende normaal gebruik;
  • Indien u het product terugstuurt waarbij u zich beroept op de garantie, zonder vermelding van uw gegevens, kunnen wij niet achterhalen van wie het product afkomstig is en daarbij het verzoek niet honoreren.

Klimwandshop zal altijd in samenspraak met jou proberen tot een bevredigende oplossing te komen. Indien wij samen niet tot een oplossing kunnen komen, is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Daarnaast is het ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Comissie.